Volgers

dinsdag 24 mei 2016

Flower Power

Hallo allemaal,

Wat leuk dat jullie weer een kijkje komen nemen. 


Het is erg leuk wanneer een idee wat je in je hoofd hebt ook helemaal lukt zoals je het bedacht had.
Bij deze kaart was dat het geval.
Ik heb er een tutorial van gemaakt.


Ik heb op een A4 kopieer vel met de volgende kleuren allemaal vlakken ingekleurd waarbij de de randjes iets in elkaar heb laten overlopen.
Ik heb hiervoor de volgende kleuren gebruikt:
580.5 turquoise, 520.5 ultramarine blue, 680.5 bright yellow green, 430.5 magenta, 470.5 violet, en 250.5 diarylide yellow.


Dit vel heb ik doormidden gesneden zodat je twee A5 formaat vel hebt.
Van het ene vel heb ik allemaal reepjes van 1 cm breed gesneden.


Van het andere vel heb ik ook reepjes gesneden maar niet helemaal door, dit zorgt ervoor dat je makkelijk kunt "vlechten".


De losse strookjes heb ik in de goede volgorden telkens om en om door de strookjes gevlochten. Uiteindelijk krijg je dan dit matje. Vroeger als kind heb ik heel wat van dit soort matjes moeten maken...


Ik heb dubbel zijdig plakband in een vierkant geplakt, daarna pas het overtollige papier eraf geknipt.


Uit een wit karton heb ik een vierkant van 13.5 bij 13.5 gestanst. Aan de binnenkant heb ik het "matje" gemat. Daarop weer een vierkant van 15 x 15 gemat. Dit is het  formaat van de kaart.
De randen van de kaart heb ik met een schaar wat ruw gemaakt.


Omdat ik het randje te wit vond ben ik met pan pastel en een penseel aan het kleuren gegaan. 
Met mijn penseel telkens aan de rand van het pannetje wat kleur opgenomen. Dit heb ik verdeeld over de rand. Ik ben net zolang met de kleuren aan het strijken geweest totdat ik het kleurig genoeg vond.


Op een correspondentie kaartje met dezelfde kleuren ook vlakken ingekleurd. 


Hier heb ik de bloemen uitgestanst. 


Bij deze stans zaten bijbehorende stempels, en daar heb ik de bloemen mee gestempeld. 
De bloemen en de blaadjes heb ik met 3 D tape op de kaart gemat.
Tot slot heb ik 3 reepjes met pan pastel gekleurd en daar wat woorden op gestempeld. Met een zwarte stift daar nog stippellijntjes omheen gezet.

Ben benieuwd of ik jullie met deze blogpost weer wat inspiratie heb kunnen geven.

Creatieve groetjes,
Emmy Wind









Geen opmerkingen:

Een reactie posten