Volgers

dinsdag 28 april 2015

Studio Spot Light Met Chalk


Goeiemorgen allemaal,

Vandaag is er op het Studio Light Blog wat moois en nieuws te zien.
Namelijk.... 


In deze blogpost zijn alle leden van het DT aan de slag gegaan met de prachtige nieuwe Creative with chalk lijn. Ik heb deze letters ervoor gebruikt.


We hebben onlangs DT dag gehad en kregen een mooi pakketje met dit materiaal mee naar huis.
Mijn dochter zag dit en was verkocht. Mam wil je niet de letters van onze voornaam met deze lijn versieren. Haar vriend was bijna jarig en ze wilde dit kado geven.


De letter M heb ik even als voorbeeld genomen voor hoe ik te werk ben gegaan.
Ik heb op achterkant van het dessin papier de letter gelegd en nagetekend. Dit gedaan toen de letter nog niet bewerkt was, zo voorkom je dat er een zwarte potloodrand op je zorgvuldig geplakte papier komt. 3 x raden hoe ik daar achter kwam.....


Heb eerst de letter in de gesso gezet. Dit is een soort hechtmiddel. Hoeft niet perse maar als de ondergrond iets doorschijnt, blijft de kleur van het dessin papier mooi fris.
Ik heb papier zo uitgesneden dat er aan beide zijden een randje van ongeveer 1 cm uitsteekt. Dit vouw je later naar binnen, en plakt het dan vast.


Zo ziet het er dan uit.


Vervolgens plak je de getekende en uitgeknipte vorm op de letter.
Ik heb ook geprobeerd te snijden, maar dan loop je de kans dat je het papier wat al op de letter zit er weer af snijdt.....


Voor deze creatie heb ik de volgende vellen gebruikt:

In de frames heb ik een foto geplakt van mijn dochter en haar vriend. De tekst past er ook helemaal bij, zo leuk al die lieve woorden en wensen, wat wil je nog meer.
Het leukst is natuurlijk het versieren van het geheel.
Daar heb ik een heel vel vol met van allerlei leuke items voor gebruikt.
Om de letters stevig te laten staan heb ik een karton gesneden en daar ook weer dessin papier op gemat. Daar zijn de letters op vastgemaakt.

Hij heeft het kado inmiddels ontvangen en vond het erg leuk!

Creatieve groetjes van Emmy!




3 opmerkingen:

  1. Mooi gemaakt Emmy!!
    Leuk met de werkfoto's erbij.
    Lieve groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gaaf cadeau heb je gemaakt. Ik hoop ooit nog eens zover te zijn dat ik hieraan durf te beginnen, haha. Ik houd het nog even bij kaartjes.
    groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauwie!!!
    Dit is echt zo'n gevalletje "leuk om te geven en leuk om te maken".
    Dank je voor de duidelijke uitleg.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen