Volgers

donderdag 8 oktober 2015

bloemetjes....

Hallo allemaal,

Hebben jullie dat ook wel eens? Heb je een stempelafdruk ingekleurd maar is het eigenlijk te wit eromheen.
Bij deze kaart had ik eigenlijk de achtergrond al klaar, alleen de afbeelding moest er nog op.
Het witte sprong er dus te veel uit en daarom ben ik met pan pastel aan de slag gegaan.


Het fijne van dcp papier in combinatie met pan pastel vind ik dat het mooi hecht, en je er mooi op mengen kunt. Ik ben begonnen met 280.5 orange en heb daarop een laag met 340.5 permanent red
gestreken. Heb eerst wel even op een apart papier geexperimenteerd met de kleuren welke ik wilde gebruiken en kwam zo tot deze combinatie. Het oranje en rood zit ook in de rozen, dus deze  kleuren komen zo mooi terug in de achtergrond. De kaartjes met de tekst vond ik ook te wit, dus deze hebben dezelfde behandeling als het plaatje ondergaan. Hier heb ik bij van harte 680.3 Bright yellow green shade gebruikt en bij hoera een combinatie weer van rood en oranje. 

Hoor graag of ik jullie op een idee heb gebracht.

Creatieve groetjes,
Emmy




2 opmerkingen:

  1. Leuk gedaan!!!
    Mooi hoor, dat je nog een witte gloed langs de buitenste randen hebt gelaten.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen