Volgers

zaterdag 2 mei 2015

huisje, fietsje, beestje


Hallo allemaal,

Zoals jullie al op het Studio Light Blog al hebben kunnen zien, mochten we op de DT dag van 10 april jl, met mdf items aan de slag, in combinatie met de nieuwe Creative with chalk lijn.
Het was een erg gezellige en leuke dag, waarin we veel gepraat en gelachen hebben.

Hieronder een beschrijving van wat ik gemaakt heb met deze lijn.


Eigenlijk vind ik ze allemaal mooi dus kiezen is lastig.... 


Uiteindelijk is dit setje het geworden.
Ik ben begonnen met alle onderdelen over te tekenen op papier.
Dat heb ik als eerste gedaan, als je dit na het bewerken van de randen doet heb je de potloodstrepen weer op de verf staan....


Op de kant welke ik niet laat zien heb ik met potlood getekend, zoals op het huisje linksboven te zien is.



Daarna heb ik alle zichtbare randjes bewerkt met inka gold. Dit is een sneldrogende metallic verf welke mooi gaat glimmen als je deze na droging nog even op poetst met een doek.


Nadat alles uitgeknipt is heb ik het op het mdf geplakt.
Ik heb de voor en achterkant beplakt, met ook weer verschillende soortenpapier. 


Nadat de lijm goed droog is heb ik met schuurpapier de randen voorzichtig geschuurd.
Zo krijg je een ruw randje en dat vind ik persoonlijk erg leuk. Als je er niet van houd moet je het zeker niet doen.


De gaatjes heb ik met  de achterkant van een penseel weer in het papier geprikt.


Met mooi zwart satijn lint heb ik de onderdelen aan elkaar geknoopt. Niet te strak want ik wil de onderdelen nog kunnen bewegen.

De vellen welke ik gebruikt heb zijn:
 Van EASY CH 464 heb ik alle leuke items afgehaald om het geheel te versieren.
Ben benieuwd of ik jullie hiermee heb kunnen inspireren.


creatieve groetjes, 
Emmy







Geen opmerkingen:

Een reactie posten