Volgers

vrijdag 12 december 2014

hoogvlieger....



Hoogvlieger......


Hallo allemaal, welkom weer bij mij....

Kennen jullie dat? Bezig met een kaartje, de basis is klaar en dan?
Ik ben normaal nogal van het decoreren, maar bij dit kaartje had ik zo sterk het gevoel dat het zo goed was dus heb ik het hierbij gelaten.


Ik heb fluweel karton bewerkt met pan pastel,
phthalo blue tint nr 560.8
phthalo blue nr. 560.5
en titanium white nr. 100.5

Ik ben begonnen door met phthalo blue tint een diagonale streep te maken.
Dit vervolgens ook met phthalo blue maar zo dat er een wit streepje zichtbaar blijft.
Hier ben ik met titanium white weer overheen gegaan om het felblauwe wat zachter van kleur te maken.

De hoeken heb ik gescheurd uit een stuk papier wat ik weer van de doos heb afgescheurd. Het ging me in de eerste instantie om het ribbel gedeelte wat dan tevoorschijn komt maar ik vond de structuur zo mooi dat ik besloten heb om het op deze kaart te verwerken.

Ik heb jute touwtje en wit fibre garen eromheen gestrikt en aan de boven en onderkant iets uit elkaar gepeuterd. Onderaan dit met een strik geknoopt. Het mandje van de beer heb ik met faber castel potloden iets aangezet. De wolkjes heb ik met titanium white heel iets aangezet.

Wisten jullie al dat panpastel ook een challenge heeft?
Dit kaartje heb ik daarvoor gemaakt.

Hoor graag wat jullie ervan vinden...

Creatieve groetjes van Emmy!








7 opmerkingen:

  1. Leuk effect op fluweel papier. Dank je voor het meedoen aan onze 1e challenge op het PanPastel blog.
    Heel veel succes.
    Groetjes
    Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een liefie. Mooi gemaakt. Leuk dat je mee doet met de challenge van het Panpastelblog.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had op facebook gereageerd zeker, mooie kaart! Leuk dat je meedoet met de PanPastel challenge!
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke creatie... bedankt voor het meedoen in onze PanPastel challenge.. groetjes, ELLIE

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi geworden. Leuk dat je mee doet. Groetjes Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterende kaart, leuk dat je mee doet met de challenge bij PanPastel.

    Hugs Wenda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Ellie, wat is ie mooi geworden.
    Leuk dat effect van de PanPastelletjes op het fluweel.
    Super dat je meedoet aan onze challenge bij PanPastel.

    Lieve freubelgroetjes,

    Hilde (DT)

    BeantwoordenVerwijderen