Volgers

dinsdag 4 augustus 2015

Tres chique paper bag kaart

Hallo allemaal,

Ik ben een beetje in de ban van de papieren zakjes. Wat kun je daar toch leuk dingen mee doen.


De voorkant van de kaart heeft een extra opening, deze is gecreƫerd door de zak zo te vouwen, dat deze 15 x 15 cm meet.


Deze kaart heeft als basis een papieren zakje van 24 x 15 cm.


Zo heb ik deze gevouwen, het rechter flapje heb ik er afgesneden.


Aan de zijde waar de flap komt te zitten heb ik, uit PP TC 18 dessin papier gehaald. Dezelfde als de scrap vellen maar dan in het klein. Heel snoezig. Daarop gemat een vierkant van 10 x 10 gehaald uit SCRAP SL 10
Daarop gemat nog een klein vierkantje van 6 x 6 uit BASIS SL 146


Voor de binnen kant heb ik van kraft karton een tag gesneden van 14.5 x 14.5 cm. Voor de ronding bovenop heeft een DDBD shape art mal model gestaan.
Uit PP TC 18 heb ik dit vel gehaald. Dit zijn de kleine versies van de scrapvellen.
Hier kun je een leuke tekst en/of je naam op zetten.


Hier heb ik een hoek uit een scrapvel gebruikt. Dit omdat ik de roos in zo mooi vind.
De prenten op de labels heb ik uit STAP SL 1285 gehaald.


De brads van Studio Light gebruik ik graag op mijn creaties. Ze zijn allemaal zo mooi, dus moeilijk om te kiezen. Deze brad heb ik op een lint bevestigd en dit vervolgens op de kaart gemat.


Hetzelfde lint heb ik ook door dit vogelhuisje gehaald.


Mooi zijn deze "gouden" hoekjes. 


Hier heb ik roosjes gebruikt om achter dit schilderijtje te plakken. Vervolgens heb ik hier glossy accents op gedaan voor een mooie glans.
De achterkant van de onderste foto heeft als basis dessin papier uit PP TC 18
De mini,s van de paperpads zijn erg mooi te combineren met de maxi uitvoering van de dessin en de scrapvellen.


Als standaard heb ik een kraft karton van 9 x 6 gesneden. Rillen op 4,5 cm en dubbelvouwen.
Met een schaar of mes snijd je een v met een opening van ongeveer 3 mm. (Ligt er net aan hoeveel je verwerkt heb op je creatie. ) in het midden van het kaartje aan de kant waar de vouw zit. 
Door dit iets open te vouwen past deze kaart mooi in de V en kan deze staan.

Verder heb ik nog gebruikt: Noor stansen, houten vogeltjes, lint, jute touw en knoopje.
Lees graag of ik jullie hiermee heb kunnen inspireren.


Groetjes Emmy








4 opmerkingen:

  1. wat een prachtige creatie heel mooi groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, Wauw, Wauw!!!!
    Wat heb je dit prachtig gemaakt!!!
    Ik ben er gewoon helemaal sprakeloos van.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige creatie heb je hier gemaakt. Ik ben er een paar weekjes tussenuit geweest en zie dat je niet stilgezeten hebt.
    groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow zeg wat een prachtige creatie ... heel erg leuk modelletje een heel mooie papierlijn ... Heel knap hoor ... ik ben gelijk volger geworden want je creaties zijn super, super mooi !
    Groetjes, odette.

    BeantwoordenVerwijderen