Volgers

donderdag 20 augustus 2015

Sea life...


SEA LIFE....

Summer at the beach, wat ben ik blij met deze lijn.
De stempels zijn prachtig en dat bracht me op het idee voor dit onderwater tafereel.


Het doek bestaat uit lagen, dus ik zal hieronder stap voor stap vertellen wat ik gedaan heb.
Op het doek witte gesso aangebracht.
Op de nog natte gesso, vloeipapier gemat, een beetje kreukelig.
Na drogen een deel beplakt met paper patch papier, en een deel met vellum.
Een stencil van craft emotions erop gelegd, en dit met dylusions spray inkt bedekt.
Na droging hetzelfde stencil nogmaals erop gelegd en met structuurpasta bewerkt.
Op de nog natte pasta glitters gestrooid.
Links bovenin, en rechts onderin de hoek een stencil van DDBD met structuurpasta bewerkt, en bestrooid met brusho poeder.
Rechts bovenin de hoek een stencil van DDBD met structuurpasta bewerkt en bestrooid met zilver glitter.


De vissen en de zeepaardjes zijn gestempeld met de prachtige nieuwe stempels uit de Summer at the Beach lijn.


De fles is ook uit deze serie. Ik heb deze eerst gestempeld op met brusho poeder bewerkt aquarel papier. Ik heb de fles nogmaals gestempeld op een transparante acetate sheet.
Deze heb ik eerst bewerkt met Craquelex Color in de kleur transparant blauw.
Je krijgt zo een gebarsten effect, is op de foto niet zo goed te zien helaas.
Links bovenaan de foto is een "golfje" te zien. Deze is met een noor mal uit mooi aqua blauw glanspapier gestanst.


Op de bodem heb ik schelpen,  transparante kunststof bolletjes en draderig spul (ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) vastgeplakt met het lijmpistool.
De krab en de zeepaardjes, (een zeepaardje is uit vellum gestanst, de krab en het andere zeepaardje heb ik uit papier gestanst waar ik eerst aluminium tape op het geplakt.
Wellicht iets om eens te proberen? Ik ben er met veel plezier mee bezig geweest, soms best wel eng, gaat het niet mislukken wat je van plan bent......
Lees graag wat jullie ervan vinden.


Creatieve groetjes,
Emmy



Geen opmerkingen:

Een reactie posten