Volgers

dinsdag 28 juni 2016

DO WHAT MAKES YOU HAPPY

Hallo bloggers,

Fijn dat jullie weer een kijkje komen nemen.
Ik weet niet of jullie het kennen maar ik dacht ik wil het toch een keer benoemen. Ik gebruikte in het verleden papier als ondergrond als ik met pan pastel aan de slag ging. 
Vaak gebeurde het dat ik daardoor vlekken van de daarvoor gebruikte pan pastels op mijn werk kreeg dus daar zocht ik een oplossing voor......
Gevonden! Craftsheet, ideaal voor het gebruik met pan pastel.
Waarom? Dat vertel ik je zo ook nog.


De aanleiding tot deze creatie was een mail welke ik kreeg. Soms zet je dat aan het denken, en dat denken resulteerde in deze creatie.
Wat heb ik gedaan?


Als ik met pan pastel werk ziet mijn werkvlak er zo uit. Craftsheet links, snij mat rechts, nooit snijden op je crafsheet, dan gaat ie echt stuk.


Ook heb ik altiijd een oud t-shirt naast mij liggen. Daarmee veeg ik na elke gebruikte kleur het
werkvlak schoon. Niks geen gedoe met water, doekjes en zo. Dit is voldoende.


Ik heb 5 repen karton gesneden  van 10 x 20 cm.
Elke reep heb ik met een sierrandstans afgesneden. De lengte telkens iets minder. 


Vervolgens heb ik iedere reep van een andere kleur pan pastel voorzien. Ik heb gebruikt:
951.5 pearlescent yellow, 956.5 pearlescent green, 955.5 pearlescent blue, 
954.5 pearlescent violet en 953.5 pearlescent red.


Het begin is er....


Met een ril pen alle repen van een rand voorzien. 


Met tape plak je de randen op elkaar.


Met letter stempels de woorden welke ik wilde gebruiken gestempeld. De randen zwart gemaakt.
Met 3 D tape heb ik deze op de bladzijden gemat.


Bij dit vlak heb ik met een DDBD mask de vlinders aangebracht, eerst met een dauber de  versamark inkt aangebracht. Het stencil weggehaald, en daar met 953.5 pearlescent red. nogmaals overheen gegaan, gefixeerd en daarna met zwarte archival inkt nog wat vlinders gestempeld. 


Crealies heeft leuke stempels met puzzelstukjes.  Hiermee heb ik hetzelfde gedaan maar dan met 954.5 pearlescent violet.


Studio Light heeft ook weer nieuwe stempels, dit vogeltje vind ik zo snoezig, en dan die leuke veertjes.... hier heb ik 955.5 pearlescent blue voor gebruikt.


Hier heb ik eerst de zwarte cirkels gestempeld, ook dit is weer een grappig stempeltje van Crealies, 
daarna pas met versamark inkt nogmaals de cirkels gestempeld. Met 956.5 pearlescent green heb ik vervolgens het hele vlak bewerkt. 


Op de laatste bladzijde van mijn "boekje" is een tekst te lezen. Deze heb ik eerst gestempeld, daarna met zwarte inkt de bloesems gestempeld, vervolgens met versa mark inkt ook bloesems, ook van Studio Light gestempeld en met 951.5 pearlescent yellow bewerkt. 
Ik heb met een pen twee stippen gezet waar ik gaatjes wilden hebben om een lint door te halen.
Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren met deze tutorial.

Creatieve groetjes,
Emmy Wind






2 opmerkingen: