Volgers

donderdag 31 december 2015

Een swingend 2016

Hallo bloggers,

Mijn laatste blog voor dit jaar.... Wat gaat de tijd toch snel, voor je het weet is er al weer een jaar voorbij. Omdat we bijna in het nieuwe jaar zitten wilde ik jullie mijn nieuwjaarswens laten zien.


Ik heb er een tutorial van gemaakt.


In de kringloop zijn soms oude muziekboeken te vinden, en wat mij betreft, hoe bruiner de bladen verkleurd zijn, des te mooier ik dit vind. In dit geval wilde ik mooi wit dus heb ik een muziekblad gekopieerd.


Ik heb eerst een grijs karton met witte gesso bewerkt.


Vervolgens heb ik het muziekblad in stukken gescheurd en dit met witte gesso op het karton gemat.
Dit goed laten drogen.


Ik ben begonnen met violet shade 470.3, vervolgens met violet 470.5, daarna met violet tint 470.8. Met de donkerste kleur ben ik aan de buitenrand begonnen en vervolgens naar het middelpunt gewerkt.


Met pearlescent violet 954.5 heb ik de hele oppervlakte bewerkt.


Met structuurpasta wat ik op kleur heb gebracht met brusho violet heb ik met dit stencil muzieknoten aangebracht op het karton.



Vervolgens ben ik met white coarse 912 pearl medium hierover heen gegaan, voor een mooie sprankelende glans.
                       

Op een A4 vel van fluweel papier heb ik met pearlescent blue 955.5,  pearlescent yellow 951.5, pearlescent red 953.5,  pearlescent green 956.5,  pearlescent orange 952.5 en pearlescent violet 954.5
allemaal vlakken gekleurd. Hier heb ik de letters en de muziekbalken uit gestanst.


Wil jullie met deze kaart een fijn uiteinde en een goed begin voor het jaar 2016 toewensen. Dank jullie wel voor het bezoeken van ons pan pastel blog.
Creatieve groetjes Emmy Wind.







1 opmerking:

  1. Gave kaart, ook voor jou een heel goed en creatief 2016
    groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen