Volgers

donderdag 26 februari 2015

Easel mannen kaart

Hallo allemaal,

Vandaag wil ik jullie een easel mannenkaart laten zien. Afgelopen zondag heb ik op een hobbybeurs gestaan en was er de mogelijkheid tot het maken van een mannenkaart. Ik had diverse mannenkaarten gemaakt en dit is de eerste uit de collectie.
Ik heb hiervoor de Industrial lijn van Studio Light gebruikt. Persoonlijk vind ik dit erg mooie vellen en je hoeft niet te knippen want ze zijn al voor gestanst.


Je neemt een creme kleurig  karton van 13.5 x 21cm.
Vouw dit dubbel en ril de voorkant nogmaals op 5.2 cm en maak hier een vouw in.
(je hebt nu een dubbele kaart van 10.5 x 13.5.)
Neem een creme kleurig linnen karton van 13.5 x 13.5 cm.
Mat hierop een grijs effen vel van 13 x 13 cm.
Mat hier weer dessin papier op van 12.5 x 12.5. cm.
snij aan een reep cremekleurig karton van 3.5 bij 7 een punt en doe dit ook met een reep grijs papier 7 x 3 cm  en met het dessin papier 7 x 2.5 cm.
Mat dit op elkaar en snij de bovenkant recht af.
Bevestig een brad in de pumt en mat dit geheel op de kaart.
Snij een reep grijs papier van 1.5 bij 13 cm.
Knip de sierrand op 3 cm door en mat dit op het grijze randje. Later zie je deze opening niet meer terug omdat je er een afbeelding overheen plakt.


Snij een reep creme kleurig karton van 3 x 10cm.
Mat hierop een reep grijs papier van 2.5 x 10.
Teken een bandenspoor op een reep dessinpapier van  10 x 2 cm en mat dit op het grijze papier.
Snij dit op 7 cm doormidden en plak links de grootste helft en rechts  het kleine stuk.
Doordat je de 3 d afbeelding erop plakt zie je van de opening niets meer terug.


Snij van grijs papier een rechthoek van 10 x 13 cm en mat dit op "binnenkant" van de kaart.
Snij een stuk linnen karton van 6 bij 12.5 cm.
Plak in het midden van het karton een stuk lint (in dit geval met motoren erop) met dubbel klevend  tape  en sla de uiteinden om de kaart heen, en plak het geheel met 3 D tap op de grijze ondergrond, zoals op de  foto.
Plak de letters  op de kaart.
(Ik heb de letters van de Nellie Snellen mal gebruikt, zijn erg mooi.)


Als de vierkant kaart naar wens is bevestig je deze met lijm op de flap welke het verst van de midden vouw af  zit.  De kaart kun je laten staan door de flap naar binnen te vouwen en de onderkant achter het felicitatie bord te plaatsen. 

Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Laat gerust een reactie achter, ik vind het erg leuk om ze te lezen.

creatieve groetjes,
Emmy

3 opmerkingen:

  1. Stoer!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie, stoere mannenkaart Emmy!
    Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze kaart heb ik ff gemist geloof ik haha 😛
    Super mannenkaart !!
    Lieve Groetjes Karin XX

    BeantwoordenVerwijderen