Volgers

dinsdag 28 oktober 2014

Pan pastel, bister poeder en mega flakes



Hallo allemaal,

Afgelopen zondag  heb ik workshops gegeven tijdens de hobbybeurs in Beek.
Tijdens deze workshop kon je aan de slag met bister poeder.
Dit is gemalen walnoot poeder met kleurstof.
Door wat korrels met een kwastje op aquarel papier te kloppen, en dit vervolgens nat te sprayen met water krijg je een prachtig resultaat.
Het leukst vind ik telkens weer dat je van te voren niet weet wat het eindresultaat zal zijn.



Wat ik vooral wilde laten zien is dat je het prachtig als achtergrond papier kunt gebruiken, waarin diverse kleurencombinaties mogelijk zijn.
Hier heb ik twee cas kaartjes gemaakt.

Het linkse kaartje is wit linnenkarton, wat ik aan de randen bewerkt heb met pan pastel.
Het achtergrond papier heb ik eerst op zilverkleurig papier gemat, en dit vervolgens op het linnen karton bevestigd.

Bij het rechtse kaartje heb ik eerst fluweel papier met pan pastel  bewerkt, met de hieronder genoemde kleuren, daarop is het dessin papier gemat.

De vlinder komt uit de collectie van studio light. Ik heb eerst een stukje fluweelpapier bewerkt met turquoise en blauw pan pastel. Dit gefixeerd en vervolgens met de speciale lijm (deze zit in het starterspakket) de vlinder op het papier gestempeld.
Je drukt dit in de mega flakes (in dit geval de yorkshare dales gebruikt) en schuur vervolgens met een speciaal sponsjede de overtollige flakes eraf.
Op de linkse foto is de glans mooi te zien.

Als je het ook leuk vindt om de mogelijkheden van bister poeder te ontdekken dan kun je bij mij een workshop volgen.
Heb je interesse, stuur dan een mail naar 

Je krijgt van mij een bericht wanneer ik een datum hiervoor gepland heb...

Creatieve groet,

Emmy Wind




1 opmerking:


  1. Mooie resultaten geeft het,
    ziet er echt gaaf uit ☺

    Gezellige en fijne nieuwe (knutsel) week ☼
    Liefssss Erica
    {Heidebloempjuh}

    BeantwoordenVerwijderen