Volgers

donderdag 4 augustus 2016

Onder water tafereel....

Hallo allemaal,

Hebben jullie de prachtige nieuwe lijn al gezien? 
Zo mooi, daar krijg je toch een heel zomers gevoel van.
Romantic Summer heet deze lijn dan ook.


Dit weekend ben ik aan de slag gegaan met nieuwe stencils en masks van STUDIO LIGHT in combinatie met pan pastel.


Ik heb het canvas van het lijstje afgehaald. Het lijstje voorzien van een laag gesso.


Het canvas doek voorzien van pan pastel. Ik heb hiervoor de volgende kleuren gebruikt:
800.5 Black, 520.3 Ultramarine blue shade, 580.3 Turquoise Shade, 560.3 Phthale Blue Shade en 620.3 Phthalo Green Shade.


Een aantal lagen opgebracht en na elke laag eerst gefixeerd.
Met White Fine Pearl Medium 011 en White coarse Pearle Medium 012 een glinster laag aangebracht.
Dit is op de foto moeilijk te zien.


Met versa mark inkt deze bubbles stempel op het doek gestempeld en dit met pan pastel 
bewerkt.


Het "zeewier" ook op deze manier aangebracht.


Met versa mark inkt bubbles met een stencil aangebracht en dit bestrooid met Pearlescent embossingpoeder en gesmolten met de heattool.


Met inktspray, ink spray paint en brusho poeder de structuurpaste een mooi kleurtje gegeven.
Vervolgens dit op het lijstje aangebracht met een spatel en een van de leuke nieuwe Masks van Studio Light.


Om het waterige effect te krijgen heb ik de techniek gebruikt welke Martine Bosman onlangs heeft geïntroduceerd. Blanke gel in een plastic zak spuiten en deze vervolgens afsluiten..
Dit met stevige tape op de lijst vastgezet.


Met STENCIL RS 09 , STENCIL RS 10 en STENCIL RS 07 van Studio Light heb ik het onder water tafereel compleet gemaakt.
Ik heb deze gestanst uit papier wat bewerkt is met spray inkt.
Dit geheel heb ik met stevige tape vastgezet achter het met gel gevulde plastic.




Van STENCIL RS 10  delen gebruikt om het lijstje mee te versieren.
Lees graag wat jullie ervan vinden!
creatieve groetjes,
Emmy Wind











Geen opmerkingen:

Een reactie posten