Volgers

woensdag 22 juli 2015

Onder water.....

Hallo allemaal,

Een paar heerlijke dagen aan zee hebben mij geïnspireerd tot het maken van deze kaart.


Net mooie nieuwe stempels binnen gekregen dus wat wil je nog meer. In deze tutorial leg ik stap voor stap uit hoe ik het gedaan heb.


Ik heb de DDBD mask (wavey stripes) op fluweel papier gelegd en heb met een verfroller versa mark inkt aangebracht.


Met deze kleuren: 640.5 permanent green, 580.5 turquoise, 5808 turquoise tint, en 560.5 phthalo blue, heb ik in een beetje slingerende bewegingen de kleuren door elkaar aangebracht. 


Op de achterkant heb ik met de zelfde kleuren hetzelfde gedaan.
Daarna alles fixeren.


Deze stans heb ik gebruikt om een ovalen cirkel te tekenen.


Vervolgens heb ik in de getekende cirkel allemaal lijnen binnen de cirkel gesneden, en deze met de achterkant van een penseel naar buiten gebogen.


Met een penseel heb ik shabby blue embossingpoeder op de bovenkant aangebracht. Je smelt dit door met de heat tool de onderkant van het papier te verhitten.


Vervolgens heb ik in alle punten een gaatje geprikt. Om de punten heb ik wit flossig spul gedraaid. Daarna de punten met een kraal en metallic blauw borduurgaren vastgezet.


Deze stempels heb ik gebruikt om het zeepaardje en de vissen mee te stempelen.


Deze vissen (en ook de kleine visjes bovenaan de kaart) heb ik op fluweel papier gestempeld met versa mark inkt en bestrooid met drie kleuren embossingpoeder, blauw groen en clear met glitter. Dit om een mooi gekleurd  resultaat te krijgen. Na het uitknippen van de vissen de randen van licht blauwe inkt voorzien.


Het papier is bewerkt met 580.8 turquoise tint, daarna heb ik het 
zeepaardje met versa mark inkt op het papier gestempeld en bestrooid met hemelsblauw embossingpoeder. Dit geheel heb ik achter de opening geplakt.


Het anker heb ik gestempeld met versa mark inkt en bestrooid met koperkleurig embossingpoeder. Daarna met 380.5 red iron oxide ingekleurd.
Voor de schelpenrand onderaan heb ik goudkleurig, en shabby blue embossingpoeder gebruikt.
Het anker heb ik met een aqua blauw kleurige ketting vastgezet.
Achter de kaart heb ik een koperkleurig vel gemat, en daarna het geheel op een lichtblauwe kaart gemat.

Lees graag wat jullie er van vinden en ik hoop dat ik jullie hiermee heb kunnen inspireren.

Creatieve groetjes,
Emmy Wind




3 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een kunstwerkje Emmy! Heel leuk gedaan. Groet Ela

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele mooie zee-kaart Emmy!
    Heel knap gemaakt.
    Lieve groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi gemaakt. Leuk met die kraaltjes!
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen